Mikä digineuvonta?

Sujuvamman arjen takaamiseksi Helsingin kaupunki tarjoaa yhteistyössä järjestöjen kanssa tukea sähköiseen asiointiin ja tietotekniikan hyödyntämiseen. Ohjausta ja neuvontaa on tarjolla myös tietokoneiden, tablettien ja älypuhelimien käyttöä koskien. Internetin palveluihin, kuten tiedonhakuun ja sähköpostin käyttöön,  voi saada myös apua.  Tällaista digineuvontaa on saatavilla useissa toimipisteissä eri puolilla kaupunkia.


Opastusta kirjastossa

Kuva: Kaupunginkirjasto

Mistä saan digineuvontaa?

Helsingin kaupungin Palvelukartalta löydät lähimmän digineuvontaa tarjoavan toimipisteen. Siirry  Digineuvonta Helsingissä -sivulle ja löydä sinua lähinnä oleva palvelupiste.


digilaitteet

Digineuvonnan palvelukuvaus

Vuoden 2017 lopulla toteutettiin Digineuvonnan palvelukuvaus osana 6Aika - Avoin osallisuus ja asiakkuus -hankertta.  Palvelukuvauksen tavoitteena on edistää digineuvonnan yhdenmukaisuutta ja tasa-arvoisuutta Helsingissä. Helposti ymmärrettävän palvelukuvauksen kautta on helppo hahmottaa, millaista tukea ja neuvontaa on tarjolla. Palvelukuvauksesta tiedotetaan ja se otetaan käyttöön edistyvästi vuoden 2018 aikana.

Lataa pdf-tiedostona Digineuvonnnan palvelukuvaus.


Helsingin kaupunki

Helsingin kaupungin neuvonta palvelee ma–to klo 9–16 ja pe klo 9–15  

puh. 09 310 111 11 

Sähköisen asioinnin chat
(oikeassa alalaidassa: Käytön tuki)

Kaupungin neuvonnan chat


Valtiokonttori

Kansalaisneuvonta ohjaa oikeaan julkiseen palveluun ja neuvoo palveluiden käytössä

puh. 0295 000

Kaupunki neuvoo

Kuva: Helsingin kaupungin aineistopankki